شرکت استیل توپاز ارائه دهنده انواع ورق استیل ، لوله و میلگرد استیل و پروفیل استیل در تمام نقاط ایران می باشد.

نگاهی کوتاه به بازار فولاد امروز جهان (دوم تیر95)

بازار فولاد جهان

آخرین آمار استیل ایندکس حاکی از آن است که قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال اروپا 4 یورو بهبود داشته 423 یورو هر تن درب کارخانه ثبت شده است.  بازار فولاد اروپا در ثبات نسبی است در حالی که در آسیا قیمت ها نزولی هستند. برخی در 440 تا 450 یورو هم پیشنهاد می دهند و معاملاتی در 423 یورو نهایی شده است.

 

سنگ آهن

بازار سنگ آهن چین در سکوت
            

بازار نقدی سنگ آهن چین روزهای اخیر با توجه به عقب نشینی مجدد خریدارها نزولی بوده است.  شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 51 دلار هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شده  که 55 سنت افت داشت.

قیمت قرارداد سواپ ماه جولای نیز 25 سنت پایین آمده 48 دلار و 55 سنت هر تن خشک سی اف آر ثبت شد.

با توجه به رکود بازارهای فولاد، کارخانه های چینی در تلاشند هزینه ها را پایین بیاورند از این رو به دنبال سنگ آهن ارزان تر هستند. سنگ آهن خلوص 61.5 درصد استرالیا نیز اخیرا در 48 دلار و 91 سنت هر تن سی اف آر معامله شده است.

صادرات سنگ آهن برزیل در اوج سال جاری
            

در ماه می سال جاری میلادی صادرات سنگ آهن برزیل( البته به جز گندله) 31 میلیون و 361 هزار تن بود که 18 درصد رشد ماهانه داشت و این بیشترین آمار رشد ماهانه صادرات آن در سال جاری بوده است.

ظاهرا صادرات سنگ آهن برزیل به کشورهای آسیایی در این مدت 21 درصد رشد داشته 25 میلیون و 418 هزار تن ثبت شد. صادرات به چین با 28 درصد افزایش 19.608 میلیون تن بود و صادرات به اروپا 3.6 درصد بالا رفته 3.892 میلیون تن بود. قابل ذکر است صادرات سنگ آهن برزیل به خاورمیانه نیز 3 برابر رشد داشته یک میلیون و 160 هزار تن ثبت شد.

قراضه

بازار قراضه ترکیه در رکود
            

بازار قراضه وارداتی در ترکیه باز هم در رکود و نزولی است.  متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80  آخرین بار با 4 دلار افت 225 دلار هر تن سی اف آر ترکیه ثبت شده است.

برخی از خریداران ترک در 220 تا 225 دلار هر تن سی اف آر درخواست خرید می دادند. آن ها به دنبال کمتر از 225 دلارند ولی فروشنده های قراضه مقاومت می کنند.

مقاطع

مقاطع صادراتی ترکیه در سکوت
            

اخیرا بازار مفتول صادراتی ترکیه در رکود بوده چرا که تقاضا ندارد.  آخرین قیمت پیشنهادی نیز 430 تا 440 دلار هر تن فوب و بی حرکت مانده است.

فعالان بازار فعالیت کم بازارهای خریدار در ماه رمضان را علت این سکوت می دانند و معتقدند خریداران خاور میانه و شمال افریقا پس از اتمام ماه مبارک رمضان برای خرید مفتول ترکیه وارد مذاکره با عرضه کنندگان ترک خواهند شد.

چین معافیت مالیاتی صادرات فولاد را کنسل می کند!!
            

در راستای مازاد عرضه جدی که در مورد فولاد چین مشاهده می شود و افزایش فشارها از جانب بسیاری از کشورها برای کنترل فولاد وارداتی از چین، شاید چین معافیت 9 تا 13 درصدی صادرات فولاد خود را متوقف نماید.

با توجه به این که تولید فولاد چین نیمی از تولید فولاد دنیا را در بر دارد تاثیرات شدیدی بر افت و خیز قیمت فولاد در سطح جهان می گذارد و به راحتی می تواند صنعت فولاد دنیا را با اقدامات خود فلج کند.

اگر چین واقعا معافیت مالیاتی صادرات فولاد خود را کنسل کند قیمت های صادراتی فولاد آن 10 تا 15 درصد بالا خواهد رفت از این رو حجم صادرات کاهش خواهد داشت که به نفع صنعت فولاد دنیا خواهد بود.  

افزایش تولید فولاد خام در چین
            

آخرین آمار منتشره سازمان آمار چین حاکی از آن است که در ماه گذشته میلادی تولید روزانه فولاد خام  این کشور 1.7 درصد افت داشته 2 میلیون و 274 هزار تن ثبت شد.

در مجموع در ماه می تولید فولاد خام چین 70 میلیون و 500 هزار تن ثبت شد که 1.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2015 بالا رفت. در 5 ماه نخست سال جاری نیز تولید فولاد خام چین 1.4 درصد افت داشته حدود 330 میلیون تن ثبت شد.

جبهه گیری جهان عرب در مقابل واردات ناعادلانه فولاد
            

عربستان از اقدامات شورای همکاری  کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حمایت از بازار داخلی منطقه در مقابل واردات فولاد استقبال کرده است.

عربستان و کشورهای عضو سال های اخیر تلاش زیادی برای تکمیل و تصویب قانونی برای مقابله با تجارت ناسالم جهانی داشته اند.

از قرار معلوم اخیرا شورای همکاری جی سی سی بر علیه روند رو به افزایش واردات ورق گرم آلیاژی و غیر آلیاژی به منطقه اقداماتی جدی داشته اند و ابتدا این پرونده را به سازمان تجارت جهانی ارجاع دادند.

ورق

نگاهی به بازار ورق اروپا
            

آخرین آمار استیل ایندکس حاکی از آن است که قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال اروپا 4 یورو بهبود داشته 423 یورو هر تن درب کارخانه ثبت شده است.  بازار فولاد اروپا در ثبات نسبی است در حالی که در آسیا قیمت ها نزولی هستند. برخی در 440 تا 450 یورو هم پیشنهاد می دهند و معاملاتی در 423 یورو نهایی شده است.

در جنوب اروپا نیز ورق گرم 420 تا 430 یورو هر تن درب کارخانه است. قیمت ورق گرم وارداتی از روسیه و اوکراین حدود 430 یورو هر تن سی اف آر ایتالیا ثبت شده است.

چه خبر از بازار واردات ورق در آسه آن
            

متوسط قیمت ورق گرم وارداتی در بازار آسه آن 22 دلار هر تن افت داشته 359 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده است. با این که چینی ها قیمت های پیشنهادی را پایین آوردند خریدارها هنوز محتاطانه حرکت می کنند و بسیاری از تجار اظهار داشتند درخواست خریدی اخیرا دریافت نکرده اند.

ورق گالوانیزه چین هم 50 تا 60 دلار بالاتر از ورق گرم در این کشورها پیشنهاد شده در حالی که هزینه تبدیل ورق گرم به ورق گالوانیزه برای تولیدکنندگان ویتنامی حدود 100 دلار می باشد.(ifna)

. . . : : : شرکت توپاز استیل : : : . . . 

کاربری من

تماس باما

  •  
    صادقیه، سازمان آب بعد از گلناز دهم پلاک 312 واحد 8
  •  
    تلفن:02144254560
  •  
    همراه: 09122264306