شرکت استیل توپاز ارائه دهنده انواع ورق استیل ، لوله و میلگرد استیل و پروفیل استیل در تمام نقاط ایران می باشد.

تاریخچه آسانسور

تاریخچه آسانسور ,اولین آسانسور

امروزه تحولات و پيشرفت‌هاي صنعتي رشد شتابنده‌اي را در چرخه توليد و تكنولوژي‌هاي ساخت ايجاد نموده است به نحوی که استفاده از تكنيك‌ها، ابزارها و ماشين‌آلات و همچنين بهره‌گيري از وسايل حمل و انتقال، بهره‌وري نيروي كار و استفاده موثرتر از زمان را در پروسه توليد در پي داشته است.از جمله اين ابزارها، ماشين‌آلات نقاله و بالابرها مي‌باشد. اين تجهيزات در صنعت كنوني حجم بالايي از جابجايي مواد اوليه،كالا، تجهيزات، قطعات يدكي، ضايعات و پسماند و... را انجام مي‌دهندكه در كاهش هزينه‌هاي توليد بسيار موثر بوده است.از طرفي روند روز افزون ساخت و ساز واحدهای مسكوني، تجاري و صنعتي و نياز جمعيت كشور به مسكن و خدمات مرتبط با آن موجب گردیده تا توليدات خدماتی و رفاهی مرتبط با صنعت ساختمان طي سال‌هاي اخير حضور فعال‌تري در عرصه اقتصاد داشته باشند.صنعت آسانسور و بالابرها بدليل نياز جامعه، سياست‌هاي دولت در انبوه‌سازي و همچنين افزايش سطح خدمات در كاربري‌هاي مختلف مسكوني و تجاري به يكي از صنايع پر مخاطب تبديل و طي سال‌هاي اخير رشد قابل توجهي در عرصه توليد انواع آسانسور و بالابرها و همچنين انتقال تكنولوژي و پويايي اين صنايع در كشور ايجاد گرديده است.

 

آسانسور( ascenseur)کلمه‌ای فرانسوی می‌باشد و وسیله‌ای است الکترومکانیکی که در ابتدای اختراع آسانسور بیشتر قطعات و لوازم آسانسورها مکانیکی و الکتریکی بود اما با پیشرفت علوم در حوزه الکترونیک و نیمه‌هادیها و ورود حوزه علوم هوش مصنوعی به صنعت ، این وسیله نیز تکامل یافت و به عنوان یک وسیله کاملاً کاربردی با حوزه سطح دسترسی کاملاً گسترده در بین جوامع شهری قرار گرفت. در بررسی از معماری ساختمان‌ها در گذشته اینطور دریافت می شود که در گذشته توان ساخت و ساز ساختمان‌های بلند وجود داشته‌ ولی شاید دلیل اینکه چرا این کار رواج  زیادی نداشته، پله‌های زیاد ساختمانها بوده‌ است . این مشکل همچنان ادامه داشت تا اینکه فردی به نام الیشا اوتیس مکانیک آمریکایی ایمنی را با اختراع کردن چرخی ضامن‌داردر بالابر و با به کارگیری آن ، در سال ۱۸۵۴ در نمایشگاهی در نیویورک پرده‌برداری کرد ، واین اختراع آغاز یک تحول برای کاربرد گسترده به منظور بهره برداری از آن در ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه بود. که در صورت پاره‌شدن طناب، اندکی پس از سقوط بالابر را متوقف می‌کرد،

 می گویند ناصرالدین شاه در سفرنامه خود به فرنگ در تعریف و توصیف آسانسور می‌گوید: رفتیم به مریض‌خانه سنت توماس از مرتبه‌های زیر اسبابی داشتنند که ناخوش را روی تخت می گذاشته و از توی اتاق زیر می‌کشند به مرتبه بالا بسیار تماشا داشت که ناخوش حرکت نکند.

. . . : : : شرکت توپاز استیل : : : . . . 

کاربری من

تماس باما

  •  
    صادقیه، سازمان آب بعد از گلناز دهم پلاک 312 واحد 8
  •  
    تلفن:02144254560
  •  
    همراه: 09122264306